REJSY
Karaiby
12 BVI / 13.03-23.04.2016 / Brytyjskie Wyspy Dziewicze (BVI)

Cena: 1090 USD 
Cena zawiera: miejsce w dużej, wygodnej 2-osobowej kabinie z prywatna łazienką, usługę doświadczonego, polskiego skipera i przewodnika po Karaibach, realizację programu turystycznego i rekreacyjnego rejsu, korzystanie ze sprzętu rekreacyjnego znajdującego się na jachcie (ponton z silnikiem, oceaniczny kajak, sprzęt do nurkowania, itp.), naukę sporządzania drinków rumowych.
 

Cena nie zawiera: kosztów przelotu na Karaiby, wyżywienia i napojów, kosztów eksploatacji jachtu podczas rejsu (paliwa i wody), opłat portowych, celnych i turystycznych, dojazdu z lotniska do mariny, sprzątania jachtu po rejsie, ubezpieczenia załogi - KL, NNW.

Składka do kasy jachtowej wynosi około 35$ dziennie od osoby i jest rozliczana po  zakończeniu rejsu – wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi

Opłaty portowe, celne i turystyczne, koszty paliwa, wody, sprzątania jachtu po rejsie oraz wyżywienia,  pokrywane są ze wspólnej kasy jachtowej. Załoga sama kontroluje wydatki dostosowując je do swoich potrzeb oraz do standartu rejsu, jaki jej odpowiada. Częste wyjścia do lokalnych restauracji czy postoje w drogich marinach, mogą spowodować konieczność dodatkowej składki. Podczas rejsu skiper jest na utrzymaniu załogi i zwolniony jest z wpłaty do kasy jachtowej.

Nie zbieramy od załogi kaucji, jaką zostawiają sobie firmy czarterowe na wypadek uszkodzenia jachtu (często bezzwrotnej, gdy cos sie stanie z jachtem...... ). Nie doliczamy do kosztów rejsu ubezpieczenia takiej kaucji

Cena przelotu z Polski to około 1000 USD.

 

Wymagania wstępne

Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie żeglarskie, wystarczy chęć przeżycia niezapomnianej przygody. 

 

Kapitan
Tomasz Kosiewicz - zawodowy żeglarz. Miłośnik brytyjskiego podejścia do żeglarstwa a przede wszystkim szkoleń żeglarskich. Zakochany w pływach i morzach które poruszają się nie tylko w poziomie. Pływa na jachtach od 10 do 43 metrów. Jego kot i żona znają go niestety głównie ze zdjęcia :) Kapitan na żaglowcach Zawisza Czarny i Kapitan Borchardt.  

Tomasz Kosiewicz

Uprawnienia:

  • Kapitan Jachtowy PZŻ,
  • Yachtmaster Offshore RYA,
  • Master of Yachts 200GT Offshore,
  • Kapitan Motorowodny PZMWiNW,
  • kurs radarowy z ARPA,
  • kurs STCW 95 (indywidualne techniki ratownicze, przeciwpożarowy, medyczny, bezpieczeństwo własne i odpowiedzialność wspólna),
  • SRC RYA, LRC UKE,
  • Cruising Instructor RYA,
  • Instruktor Żeglarstwa PZŻ,
  • SRC Assessor RYA,
  • Emergency First Response Certificate (certyfikat pierwszej pomocy).

Brytyjskie Wyspy Dziewicze - program 11 dniowego rejsu

Odwiedzane wyspy:  Tortola, Peter Island, Jost van Dyke, Norman Island, Cooper Island, Anegada, Virgin Gorda

Rozpoczecie rejsu  (do uzgodnienia z zaloga):  Tortola  lub St. Thomas (tansze dolot).
Zakonczenie rejsu (do uzgodnienia z zaloga):  Tortola lub St. Thomas (tanszy powrot)

Dzień 1
Przylatujecie na wyspę Tortola. Przejazd taksówką z lotniska Beef Island do Village Cay Marina w miasteczku Road Town, gdzie czekać będzie na Was nasz katamaran zajmie tylko ok. 15 minut. Po rozpakowaniu bagażu powitalna kolacja w restauracji, podczas której omówimy program rejsu oraz zasady bezpieczeństwa podczas żeglowania.

Dzień 2
Po śniadaniu zaprowiantujemy jacht, zapoznamy się z obsługa turystycznego katamaranu, podniesiemy żagle i pożeglujemy poprzez Sir Francis Drake Channel na Peter Island. Staniemy tam na kotwicy w zatoce Dead Man's Bay, aby wykąpać się, ponurkować i zjeść lunch. Następnie opłyniemy pobliską, bezludną Dead Chest Island, czyli "Skrzynię Umrzyka". Dead Chest Island - upamiętniona w piosence żeglarskiej "15 chłopa na umrzyka skrzyni... I butelka rumu!", wygląda z oddali rzeczywiście jak trumna. Osławiony angielski pirat "Blackbeard" (Czarnobrody) zostawił na niej ze zwykłej zemsty 15 członków swojej załogi jedynie z butelką rumu. Na wyspie nie ma słodkiej wody. Następnie pożeglujemy w kierunku Norman Island - Wyspy Skarbów. Na "Wyspie Skarbów" Robert Stevenson osadził główna akcję swojej słynnej powieści. Stajemy na boi przed "The Caves" aby wykąpać się, posnorklowac i spenetrować słynne, schodzące do wody jaskinie, gdzie podobno do dziś ukryte są skarby piratów. Na noc stajemy na kotwicy w zatoce The Bight.

Dzień 3
Rano będziemy nurkować z maską i fajką przy okolicznych wysepkach The Indians. Nurkowanie jest tu łatwe i bardzo interesujące. Rafa koralowa jest pełna kolorowych ryb. Jest to idealne miejsce dla początkujących na pierwsze spotkanie z podwodnym światem! Następnie popłyniemy do Soper's Hole na zachodnim wybrzeżu Tortoli, gdzie zatrzymamy się na lunch i zrobimy niezbędne zakupy. Po południu pożeglujemy na wyspę Jost Van Dyke nazwanej tak od nazwiska często zaglądającego tu niegdyś holenderskiego pirata i zatrzymamy się na noc w zatoce Little Harbor.

Dzień 4
Wcześnie rano wybierzemy się na wycieczkę na najwyższy szczyt wyspy Jost Van Dyke, żeby podziwiać bajkową panoramę Amerykańskich i Brytyjskich Wysp Dziewiczych. Na lunch zatrzymujemy się w zatoce Great Harbor, zwiedzamy wioskę rybacka i odwiedzamy słynna restaurację FOXY’s. Po południu płyniemy do  malowniczej zatoki White Bay z otoczoną palmami piękną plażą, gdzie znajduje się jeden z najbardziej znanych w okolicy barów - Soggy Dollar Bar. To właśnie tu narodził się słynny Painkiller, karaibski środek do uśmierzania bólu. Painkiller to "narodowy drink" na Wyspach Dziewiczych. Wart zawsze drugiej kolejki... Następnie płyniemy na piękną, bezludną wysepkę Sandy Cay. Czas na kąpiel i zdjęcia w najbardziej malowniczym zakątku Wysp Dziewiczych. Na noc zatrzymamy się na Tortoli w zatoce Cane Garden Bay.

Dzień 5
Po śniadaniu w malowniczej Cane Garden Bay, żeglujemy na północ, aby odwiedzić małą, kolorową wysepkę Marina Cay, gdzie z restauracji na szczycie wzniesienia roztacza się wspaniały widok na okoliczne wyspy. Płynąc dalej na północ zatrzymamy się przy wyspach "The Dogs", gdzie znajdują się jedne z najlepszych miejsc do nurkowania. Na noc kotwiczymy w zatoce Leverick Bay, odwiedzimy sklep i restaurację znanej firmy "Pusser's", produkującej najznakomitszy na świecie rum (serwowany przez 300 lat marynarzom Floty Brytyjskiej).

Dzień 6
Po śniadaniu żeglujemy na północ w kierunku wyspy Anegada. Jest to najbardziej płaska wyspa archipelagu Brytyjskich Wysp Dziewiczych (największa wysokość to zaledwie 7 metrów) otoczona ogromną rafą koralową. Największe atrakcje tej wyspy to hodowla różowych flamingów, żyjące dziko iguany oraz najlepsze na Karaibach homary. Po dopłynięciu, zwiedzamy wyspę i spędzamy popołudnie na pięknej plaży Loblolly Beach, gdzie kąpiemy się i snorklujemy w krystalicznie czystej i ciepłej wodzie. Wieczorem kolacja „homarowa” w lokalnej restauracji.

Dzień 7
Po śniadaniu żeglujemy na południe w kierunku wyspy Vigin Gorda. Po drodze zatrzymujemy się przy prywatnej wyspie Necker Island, należącej do Richarda Bransona, właściciela linii lotniczych Virgin Atlantic. Na noc kotwiczymy w zatoce przy Yacht Club The Bitter End.. Zainteresowani mogą pożyczyć deskę z żaglem lub mały, plażowy katamaran i pożeglować po osłoniętej zatoce. Będzie również następna okazja do odwiedzenia lokalnych barów i zrobienia zakupów.

Dzień 8 
Wypływając z Bitter End Yacht Club kierujemy się znowu na południe. Po południu zakotwiczymy przy jednej z największych atrakcji Brytyjskich Wysp Dziewiczych - The Bath. Jest to najbardziej malownicza na Karaibach plaża z pięknymi palmami i oryginalnymi formacjami skalnymi, które, jak niektórzy uważają, są meteorytami. Po interesującej wycieczce wzdłuż plaży, kąpieli i nurkowaniu, popłyniemy do mariny Virgin Gorda Harbor w Spanish Town na wyspie Virgin Gorda, gdzie zatrzymujemy się na noc.

Dzień 9
Wypływając z mariny Virgin Gorda Harbor w Spanish Town kierujemy się dalej na południe. Po drodze zatrzymujemy się na kąpiel przy pięknej plaży w zatoce Trunk Bay. Po południu zakotwiczymy z Zatoce Trujących Jabłuszek na wyspie Cooper Island, gdzie zatrzymamy się na noc. Płyniemy na popołudniowego drinka do Cooper Island Beach Club, a później znowu kąpiel oraz snorklowanie, tym razem przy Cistern Point.

Dzień 10
Po śniadaniu żeglujemy z wiatrem w kierunku Salt Island, gdzie niedaleko od brzegu znajduje się wrak brytyjskiego statku pocztowego RMS "RHONE", który zatonął tam w sztormie w 1867 roku. Wrak nie jest głęboko i można go dobrze zobaczyć nurkując tylko z maską i fajką. A warto, bo jest to jeden z najlepiej zachowanych wraków na Karaibach. Wczesnym popołudniem płyniemy do zatoki Trellis Bay, zwiedzamy okolicę, a wieczorem spotykamy się na pożegnalnej kolacji w restauracji The Lost Resort, zbudowanej przez polskiego żeglarza Władysława Wagnera , który jako pierwszy Polak opłynął świat (wyprawa na jachcie Zjawa).

Dzień 11 
Po śniadaniu opuszczamy Tortolę.

DANE TECHNICZNE

  • Długość – 14.2 m
  • Szerokość – 7.6 m
  • Zanurzenie – 1.4 m
  • Powierzchnia żagli – 135 m2
  • Zbiorniki paliwa – 700 l
  • Zbiorniki wody – 800 l
  • Dwa silniki Yanmar, każdy o mocy 54 kM
  • Miejsc do spania 10 w kabinach i 2 w salonie

 

Katamaran "SHANTIES"  typu Leopard 46 jest dużą, luksusową jednostką, zbudowaną w 2007 roku w Cape Town, South Africa przez renomowaną firmę Robertson & Caine. Tylko katamarany typu Leopard pływają w dwóch największych, najdroższych i najbardziej znanych firmach czarterowych Sunsail i Moorings! 

Leopard 46 został zaprojektowany przez znana firmę Morrelli & Mevin, firmę, która między innymi zaprojektowała jeden z najszybszych regatowych katamaranów świata PlayStation oraz serię znanych, bardzo szybkich i drogich katamaranów turystyczno-regatowych Gunboat. Jest wyjątkowo udaną konstrukcją, która znakomicie łączy w sobie szybkość, wygodę i przestrzeń życiową. Jest tak udana, że bez większych zmian konstrukcyjnych ten sam model produkowany jest wciąż od 7 lat. Żadna inna firma na świecie nie wyprodukowała jeszcze tak wielu katamaranów jednego modelu. Konstrukcja ta zdobyła nagrodę Jachtu  Roku przyznawaną przez prestiżowy magazyn Cruising World.

 

OPIS JACHTU

Leopard 46 ma cztery, duże  2-osobowe kabiny, każda z  łazienką, w której znajduje się osobna kabina prysznicowa oraz elektryczna toaleta. Jacht ma dużą, wygodną kuchnię, obszerny salon i kokpit. Stół w salonie rozkłada się tworząc dodatkową, podwójną koję. W dziobach kadłubów znajdują się dwie pojedyncze kabiny ( z dodatkową toaletą). Jacht na generator, oraz klimatyzację ,którą można używać nawet podczas postoju jachtu na kotwicy. Unikalne dla Leoparda 46 jest podniesione stanowisko sternika,co pozwala na znakomitą widoczność podczas manewrów. Z tego samego miejsca można obsługiwać wygodnie wszystkie żagle.

WYPOSAŻENIE

  • Wysokiej jakości systemy nawigacyjne
  • Autopilot
  • VHF radio
  • EPIRB
  • Duzy ponton z przyczepnym silnikiem 15 kM
  • Oceaniczny kajak
  • Grill
  • Radio/CD
  • Gitara
  • Sprzęt do snorklowania (ABC)
  • Telewizor z DVD
  • Kuchenka mikrofalowa
  • Lodówka
  • Telefon komórkowy
  • Kostkarka do lodu